VOTRONIC- URZĄDZENIA PERYFERYJNE
Bezpieczeństwo użytkowania i trwałość akumulatora
Urządzenia wykonane w specjalnej wersji dla jachtów, zabezpieczone przed wilgocią.
VOTRONIC urządzenia peryferyjne są właściwym wyborem dla odpowiedniego działania baterii w codziennym użytkowaniu . Działają w tle i zapewnia automatyczną kontrolę ładowania i samego akumulatora. Dla pojazdów turystycznych , łodzi , pojazdów interwencyjnych itp. akumulatory muszą dostarczać energię nawet podczas postoju pojazdów . Pojazdy te są w większości wyposażone w kilka akumulatorów które używane są oddzielnie dla jazdy i postoju. Rozróżnia się akumulatory rozruchowe i akumulator pokładowe. Akumulator rozruchowy jest odpowiedzialny za uruchomienie i początkowe poruszanie się pojazdu , podczas gdy akumulator pokładowy odpowiada za dostawę energii do urządzeń użytkowych. Aby zapewnić poprawne działanie każdego obwodu akumulatora i zasilania pojazdu, są stosowane różne sposoby ładowania akumulatorów.
Ładowanie akumulatorów w trakcie jazdy.
Separator VOTRONIC TRS , kontroluje jednoczesne ładowanie wszystkich akumulatorów, zapewnienia jak najlepszej sprawności akumulatora rozruchowego i rozdzielanie energii w odpowiednim momencie w celu zapewnienia zasilania urządzeniom. TRS jako źródło ładowania obsługuje głównie alternator, ale również może rozdzielać prąd ładowania z ładowarek sieciowych, kolektorów słonecznych , generatorów spalinowych itd., które nie są wyposażone w drugi port ładowania.
Drugi problem mający duży wpływ na żywotność akumulatora to nadmierne rozładowanie.
Napięcie akumulatora poniżej 10,5 V powoduje uszkodzenia 12V akumulatora ołowiowego. Bardzo często jest to spowodowane przez urządzenia, które nie zostały wyłączone , lub przy długim postoju "ukryte prądy" w zakresie mA. Spowodowane takimi urządzeniami jak: zegary , panele kontrolne i jednostki w trybie stand-by . Odcięcie akumulatora w cel VOTRONIC Battery Protector 40 i 100 u jego zabezpieczenia może odbywać się automatycznie. Moduły służy właśnie do kontroli i ochrony akumulatora przed zbyt niskim napięcia i przepięciami. Moduły automatycznie odłączają elektryczne urządzenia od baterii kiedy wykryją jakiekolwiek zagrożenie dla sprawności akumulatora. Taką samą funkcję spełnia również Votronic Battery Computer.
Kolejny problem to ochrona akumulatora przed zasiarczeniem.
Okres żywotności akumulatora w technologii ołowiowej jest przedłużony przy właściwej technologii ładowania i poprzez unikanie całkowitego rozładowania. Jednak stosując się do powyższych zasad zdarza się że akumulator jest okresowo obciążany mocniej niż jest to przewidywane w normalnej pracy, a pozostawiany bez doładowania na dłuższym postoju (praca sezonowa w przyczepie kempingowej). Modułu konserwacyjne Profit i Trainer przedłużają żywotność baterii poprzez „szkolenia”. Dzieki nim nie powstają siarczany kwasu w sprawnych akumulatorach. Likwidują też już powstałe siarczany kwasu co sprawia że akumulatory, które wcześniej były uznane za uszkodzone wracają do normalnej pracy. Oba urządzenia podłączane są bezpośrednio do akumulatora. Praca wrażliwych odbiorników lub urządzeń elektronicznych nie zostaną zaburzone. Oba urządzenia są odpowiednie dla każdego typu i marki akumulatora 12 V (kwasowy, żelowy, AGM).